021-66565060 09129574089

جهت ارتباط میتوانید با شماره تلفن ما در تماس باشید

آدرس

تهران – بلوار کشاورز – بین خیابان جمالزاده شمالی و کارگر شمالی – پلاک 342 – طبقه 5 – واحد 1۷

بهترین مصالح برای ساخت سقف گلخانه چیست؟

بهترین مصالح برای ساخت سقف گلخانه

بهترین مصالح برای ساخت سقف گلخانه چیست؟ اگر شما نیز قصد احداث گلخانه دارید شاید با مشکل انتخاب بهترین مصالح برای ساخت سقف گلخانه رو به رو شوید. سقف گلخانه انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها از مواد متفاوتی تشکیل شده و جنس مخصوص به خود را دارند.

جنس اسکلت اصلی گلخانه پروفیل فولادی مقاوم است که استحکام کل سازه ی گلخانه را تامین می کند. یکی از مسائل بسیار مهم در طراحی و ساخت گلخانه ها, انتخاب بهترین متریال برای سقف گلخانه است. که در این مقاله قصد داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

بهترین مصالح برای ساخت سقف گلخانه

 

انواع مصالح برای ساخت سقف گلخانه

در این قسمت انواع مختلف متریال به کار رفته در سقف گلخانه را بررسی کرده و با ویژگی های هر یک از آن ها آشنا می شویم:

  • سقف های شیشه ای گلخانه

برخی از گلخانه ها سقف شیشه ای دارند که نمای کلاسیکی را به گلخانه می بخشد.  سقف های شیشه ای که در گذشته ساخته شده اند مقاومت بالایی دارند. این گلخانه ها بسیار کاربردی هستند و به دلیل جنس شیشه ای سقف, نور خورشید می تواند به خوبی به گیاهان بتابد.

البته سقف شیشه ای گلخانه ها معایبی نیز دارند, مثلا وزن زیادی داشته, قیمت بالایی دارد, به فریم بندی بسیار محکمی نیاز دارد و همواره مستعد شکستگی است. ولی به هر حال برای ساخت گلخانه های بزرگ و دائمی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

  • سقف گلخانه با فیلم پلی اتیلن

فیلم های پلی اتیلن نوع دیگری از مصالح برای سقف گلخانه هستند.  این متریال مزایای قابل توجهی دارد, از جمله این مزایا می توانیم به قیمت مقرون به صرفه و شفاف بودن آن برای عبور نور خورشید به داخل گلخانه اشاره داشته باشیم. مهم ترین مزیت سقف های پلی اتیلن این است که با انعکاس گرما, کارایی بیشتری خواهد داشت. به دلیل ویژگی های خاص سقف های فیلم پلی اتیلن می توانید برای احداث گلخانه از آن استفاده نمایید.

  • ورق های پلی کربنات

ورق های پلی کربنات یکی از بهترین مصالح برای سقف گلخانه ها هستند که برای تمامی شرایط آب و هوایی مناسب بوده و ویژگی های عایق حرارتی بالا را ارائه می دهند. این ورق های از نظر انرژی کارایی بالایی دارند و نسبت به شیشه انعطاف بیشتری داشته و عمر طولانی دارند. البته به این نکته توجه داشته باشید که ورق های پلی کربنات اگر برای سقف گلخانه استفاده شوند, نور کمتری را به داخل گلخانه منتقل می کنند.

  • پوشش وینیل برای سقف گلخانه

پوشش وینیل نیز یکی دیگر از انواع مصالح برای سقف گلخانه است. اگر بخواهیم به مزایای این پوشش اشاره کنیم می توانیم بگوییم که این نوع سقف ها مانند پارچه, راحت و روان هستند, نیاز به مراقبت کمتری داشته و دوام بالایی دارند. این پوشش ها وزن کمی دارند و به همین دلیل به راحتی نصب می شوند. زمانی که افراد قصد احداث گلخانه هایی با طرح های خاص و خلاقانه داشته باشند, می توانند از پوشش های وینیل استفاده نمایند.

پوشش های وینیل با اینکه مزایای قابل توجهی دارند ولی دارای یک سری معایب نیز می باشند, مثلا نسبت به مصالح دیگر سقف گلخانه از نظر خصوصیات عایق بودن, ارزش کمتری دارند. بنابراین اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید و عایق بندی گلخانه برایتان اهمیت زیادی دارد بهتر است از پوشش های وینیل استفاده نکنید.

 

بهترین مصالح برای ساخت سقف گلخانه

 

همچنین بخوانید: خرید هواکش گلخانه

 

ویژگی های یک متریال خوب برای سقف گلخانه چیست؟

اگر شما نیز می خواهید بهترین متریال را برای سقف گلخانه ی خود انتخاب کنید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. در زیر به ویژگی های بهترین مصالح برای ساخت سقف گلخانه اشاره می کنیم:

  • انتقال نور خورشید به داخل گلخانه: مهم ترین ویژگی برای مصالح سقف گلخانه, انتقال نور طبیعی خورشید به درون گلخانه است. چرا که گیاهان برای رشد خود علاوه بر خاک و آب به نور نیاز دارند و نور عامل مهمی برای انجام عملیات فتوسنتز است. فتوسنتز, مکانیسم طبیعی است که گیاهان برای تبدیل نور به انرژی انجام می دهند.
  • دوام و ماندگاری بالا: سقف گلخانه باید از مصالحی ساخته شده باشد که به اندازه ی کافی دارای دوام و استحکام باشد. یک سقف مقاوم می تواند از گیاهان در برابر عوامل محیطی, گرما و سرمای شدید و باد و طوفان محافظت نماید. ساخت سقف های با دوام از این نظر که مدام به تعمیر و نگهدای نیاز ندارند بسیار اهمیت دارند.
  • عایق بندی مناسب: سقف گلخانه باید عایق بندی مناسبی داشته باشد تا شرایط داخل گلخانه را به خوبی کنترل نماید. عایق بندی خوب برای رشد و سلامت گیاهان بسیار اهمیت دارد و گرمای داخل گلخانه را در فصول سرد و سرما را در فصول گرم در گلخانه نگه می دارد. عایق بندی خوب تا حد زیادی مصرف انرژی را نیز کاهش داده و هزینه های مصرفی را پایین می آورد.
  • قیمت مناسب: مصالح سقف گلخانه باید قیمت مناسبی نیز داشته باشند چرا که این عامل به مدیریت هزینه های کل پروژه کمک خواهد کرد. البته باید توجه داشته باشید که قیمت ارزان مصالح سقف های ساختمانی همیشه به معنای کیفیت بالای این مصالح نیست و باید در انتخاب متریال به کار رفته در سقف هم به کیفیت و هم به قیمت توجه کنید.
  • نگهداری آسان: نگهداری آسان یکی دیگر از ویژگی های یک سقف خوب برای گلخانه است. زمانی که از سقف به خوبی نگهداری کنید و مدام آن را بررسی نمایید, شرایط خوبی را نیز برای رشد گیاهان در داخل گلخانه فراهم خواهید کرد. سقف هایی که جنس خوبی دارند به مراقبت کمتری نیاز خواهند داشت.

 

بخوانید: خرید فن 140 گلخانه

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی سوال بهترین مصالح برای ساخت سقف گلخانه چیست؟ پرداختیم. اگر شما نیز قصد ساخت گلخانه دارید توصیه می کنیم به انتخاب مصالح برای سقف گلخانه بسیار توجه داشته باشید. به همین جهت می توانید این مطلب را با دقت بخوانید و سپس بهترین مصالح را برای ساخت سقف گلخانه با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت تجهیزات گلخانه ای و هزینه ی ساخت گلخانه می توانید به سایت ما مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Call Now Button