021-66565060 09129574089

جهت ارتباط میتوانید با شماره تلفن ما در تماس باشید

آدرس

تهران – بلوار کشاورز – بین خیابان جمالزاده شمالی و کارگر شمالی – پلاک 342 – طبقه 5 – واحد 1۷

قیمت فن 140 گلخانه

فن گلخانه – فن 140گلخانه

نوعی هواکش است که با مکش، هوای محیط را خارج میکند فن اگزاست در گلخانه، مرغداری و سالن های صنعتی استفاده میشود

در فصول گرم هوای داخل گلخانه ها  گرم می شود و عمده هوای گرم به دلیل سبک بودن در بالای فضای گلخانه جمع میشود اگزاست فن با مکش، این هوای گرم را به بیرون میفرستد و هوای تازه از طریق منابع ورودی به داخل گلخانه وارد میشود. در نتیجه این عملکرد هوای مطبوع ومطلوب گلخانه برای رشد مهیا می شود.

 

فن گلخانه و مرغداری ۱۴۰، تولید شرکت گل سبز میثاق از یک بدنه و هوزینگ گالوانیزه با ورق ۱.۲۵ تشکیل شده است، اجزای محرک هواکش ۱۴۰ شامل شش تیغه استیل ضدزنگ، فولی ها، تسمه، تسمه سفت کن و موتور یک و نیم اسب بخار قوی با قابلیت گردش ۱۴۰۰ دور در دقیقه است که امکان جایگزینی با موتور تک فاز هم دارد.
کاربرد عمومی فن ۱۴۰ برای تهویه و مکش هوای گلخانه و مرغداری به صورت اتوماتیک و دستی میباشد. این دستگاه به محض شروع به کار با مکانیزم باز کننده اتوماتیک دمپرها، دمپرها را تا زمانی که دستگاه در حال کار باشد با زاویه ۹۰ درجه و بدون لرزش و صدا باز نگه میدارد تا هوا بصورت کامل خارج شود.

 

فن گلخانه و فن  مرغداری

دمای بیش از حد گلخانه منجر به رشد ضعیف گیاهان، نیاز به آبیاری مکرر و باعث افزایش هزینه ها می شود. استفاده از فن در گلخانه، به بهبود  سیستم گلخانه کمک می کند.

کلیه گلخانه های ساخته شده قبل از دهه ۱۹۵۰ دارای دریچه هایی بودند که برای خروج گرمای اضافی و خنک شدن هوا در سقف گلخانه تعبیه می شد و مدیریت آسانی برای تهویه گلخانه و ورود و خروج هوا وجود نداشت. هنگامی که پوشش نایلون  که کل سقف را پوشانده بودند توسعه داده شد ، قرار دادن منافذ روی سقف کاری دشوار و اشتباه بود. پیشرفت های مداوم در طراحی سیستم های تهویه طبیعی، به تولید کنندگان، امکان کنترل بهتر دما و رطوبت با هزینه کمتری را می دهد. مهندسان سپس به این ایده رسیدند كه برای خنک کردن سازه ها و حرکت هوا، از فن ها استفاده كنند تا هوای داخل گلخانه را تهویه کنند.

فن  گلخانه و هواکش  گلخانه چگونه عمل میکند؟

گلخانه های دارای فن و هواکش به این اصل عمل می کنند که گرما با اختلاف فشار ایجاد شده، از بین می رود و در این فرایند جریان هوای تولید شده توسط فن نقش اصلی را بازی می کند. در یک گلخانه طراحی شده با سیستم تهویه مناسب، سرعت جریان باد ۲-۳ مایل در ساعت ۸۰٪ یا بیشتر به تهویه هوای گلخانه کمک می کند. در نتیجه فن، هوای گرم را از دریچه بیرون می کشد و هوای جایگزین خنک وارد سطح کف می شود.

مدل های مختلف فن گلخانه ای

فن های گلخانه ای به دو دسته کلی تقسیم می شوند که در زیر آن ها را بررسی می کنیم:

اگزاست فن

برای تخلیه و گردش هوای محیط‌های گلخانه ای و مرغداری استفاده می‌شود. اگزاست فن دو نوع کوپله مستقیم و کوپله با تسمه و فولی دارد همچنین یک موتور سه فاز یا سفارشی تک فاز و پره هایی از جنس استیل تولید و ارائه می شود.
از این مدل فن گلخانه ای می‌توانید در محیط‌هایی مانند مرغداری ها و همچنین گلخانه ها و برای تهویۀ هوای آن‌ها استفاده کنید.
بر روی این دستگاه دمپر کرکره‌ای وجود دارد و هدف از نصب این دمپرها آن است که با شروع به کار و پایان کار فن‌ها این دمپرها به طور اتوماتیک باز و بسته می شوند. مزیت و فایدۀ این کار آن است که مسیر عبور جریان هوای گرم یا سرد، ریزگردها و یا حشرات بسته می‌شود.
فن گلخانه ای اغلب از نوع اگزاست فن است که متناسب با محل نصب با اندازه‌های مختلف ارائه می‌شود که در دو نوع دمپر وزنه ای و دمپر گریز از مرکز ارائه میشود.

فن سیرکوله

در فصول سرد، که گلخانه ‌‌ها کاملاً بسته هستند، گردش هوا در داخل گلخانه به خوبی انجام نمی‌شود.
به همین دلیل، استفاده از فن گلخانه ای از نوع سیرکوله متناسب با شرایط و محیط گلخانه تا حدود زیادی باعث ایجاد درجه حرارت یکنواخت در سراسر گلخانه می‌شود.
به علاوه، با استفاده از این نوع فن گلخانه ای می‌‌توانید فضاهایی از گلخانه را که دارای اختلاف دما هستند از بین برده و محیطی با دمای یکنواخت برای گلخانه ایجاد کنید.
از سوی دیگر، این نوع فن گلخانه ای می‌‌تواند رطوبت یکسانی را به خصوص در سطح برگ‌ گیاهان کشت شده ایجاد کند.
گردش مدام هوای گلخانه با فن سیرکوله می‌‌تواند جریان متعادلی از هوا را ایجاد کرده و باعث حفظ یک اقلیم مناسب در گیاهان گلخانه ای ‌شود و از ایجاد بیماری ‌های قارچی که هنگام وجود رطوبت بالا در گلخانه بروز می‌کنند، جلوگیری کند.

فن سیرکوله نقش بسیار مهمی در یکسان سازی دما، رطوبت، اکسیژن و دی اکسید کربن در محیط گلخانه دارد.
فن گلخانه ای از نوع سیرکوله یا جت فن در محیط‌های گلخانه ای و همچنین مرغداری‌ها جهت پایش رطوبت و دمای محیط استفاده می‌شود.
فن‌های اگزاست برای هدایت تهویه هوا مناسب هستند ولی در محیط‌های بزرگتری مثل سالن‌ها و سوله‌های بزرگ، برای بهبود جریان هوا معمولا از سیرکوله استفاده می‌کنند.

محل قراردادن هواکش های گلخانه ای

وزیدن باد در خروجی فن ها باعث کاهش ظرفیت و کاهش نرخ تهویه می شود. در صورت امکان فن ها را در سمت غیربادگیر ساختمان قرار دهید. اگزاست فن ها و شاترها (ورودی هوا) با یکدیگر کار میکنند تا هوا را به بیرون از ساختمان هدایت کنند. اگزاست فن در یک طرف ساختمان قرار می گیرد و با خارج کردن هوا، یک فشار منفی ایجاد میکند. ورودی (شاتر) در انتهای دیگر ساختمان قرار می گیرد و اجازه می دهد که هوای تازه وارد ساختمان شود. از آنجا که رفته رفته هوای در حال جریان گرم می شود؛ نرخ جریان باید کافی باشد تا این دما را در حالت متعادل نگه دارد.

اگزاست فن و شاتر باعث می شوند تا اکسیژن از گلخانه خارج شده و در مقابل دی اکسید کربن (CO2) وارد شود. از طرفی اگزاست فن ها به کاهش رطوبت هوا نیز کمک می کنند.

 

قیمت  فن140 گلخانه ای

موارد  استفاده  این محصول می توان به فن و پد گلخانه، فن مرغداری، فن آکسیال و فن اگزاست اشاره نمود

انواه فن گلخانه قابل ارائه در شرکت گل سبز میثاق

فن گلخانه 100*100

فن گلخانه 140*140

فن گلخانه سایز 60

فن گلخانه سایز 70

فن گلخانه سایز 80

مشخصات فنی فن گلخانه

فن تهویه گلخانه یا فن مرغداری

قیمت فن140 گلخانه ای به دستگاهی گفته می شود که هوا را به جریان می اندازد

فن گلخانه

قیمت فن گلخانه ای، فن آکسیال، فن اگزاست

 

تهویه فن  به معنی چرخش  هوای داخل گلخانه توسط نیروی باد و جابه جایی هوا است. در بعضی از روز های فصل بهار و پاییز و در تمام روز های فصل تابستان هوای داخل گلخانه به شدت گرم می شود و اگر به موقع تهویه انجام نگیرد، رشد و باردهی محصول بوته ها کاهش خواهد یافت. دمای ایده آل برای یک گلخانه بین 10 الی 22 درجه سانتی گراد است. در صورت بالا رفتن دما، رشد و حتی دوام و بقای گیاهان در خطر هستند. علاوه بر این رشد آفات گیاهی و تکثیر آن ها افزایش می یابد. امروزه در گلخانه ها و حتی مرغداری ها از فن استفاده می شود. به طور مبنا هر فن گلخانه ای باید بتواند در هر دقیقه تمام هوای سالن را خارج کند.

اهداف تهویه گلخانه

تبادل هوای داخل و خارج گلخانه

تأمین دی اکسید کربن لازم برای فتوسنتز گیاه

کاهش دما و خنک کردن محیط  گلخانه

گلخانه    متعادل کردن رطوبت

گلخانه ای  کاهش آفات و بیماری ها

انواع فن گلخانه ای و هواکش گلخانه

فن گلخانه ای و هواکش گلخانه بر 2 نوع می باشد.

هواکش یا فن های گلخانه ای معمولا اگزاست فن می باشد که درسایز  های فن 100 و فن 140 ارائه می گردد. فن 140 یا فن گلخانه دارای یک موتور سه فاز یا تک فاز و پره هایی از جنس استیل 6پر می باشد.فن گلخانه ای با ظرفیت 42000 متر مکعب تهویه هوا ارائه می گردد. فن آکسیال دارای دو نوع دمپر اتوماتیک و دمپر گریز از مرکز می باشد.

 

فن سیرکوله  گلخانه که درسایز های قطر 60.قطر 50.قطر40تولید میشود  زیر سقف گلخانه نصب می گردد و دارای فن سیرکوله و جت فن گلخانه ای می باشد. فن مرغداری نیز همانند فن گلخانه ای جهت تهویه و خارج کردن هوای سالن استفاده می گردد. فن سیرکوله با محیط بیرون در ارتباط نیست. گلخانه ای فاقد لرزش می باشد.

 

فن اگزاست گلخانه

 

فن اگزاست گلخانه جهت  سیستم فن و پد گلخانه است فن تهویه گلخانه اگزاست در سایز های 100 و 140 ارائه می گردد. اما بیشترین و پر کاربردترین آن ها فن 140 است. فن اگزاست که به آن فن مکنده نیز می گویند هوای گرم گلخانه را می مکد و به بیرون گلخانه هدایت می کند. برای هدایت گرما و سرما استفاده می شود. فن 140 یا فن 100 با استفاده از فرمان ترموستات محیطی شروع به کار می کند، و به محض رسیدن دما به مقدار تعیین شده خاموش می شود. فن 140 هوا را به طور یکسان از خود عبود می دهد در نتیجه فضای داخل گلخانه خیلی سرد یا خیلی گرم نمی شود. این فن گلخانه ای روی دیوار ها و معمولاً پشت به باد نصب می شود. فن های گلخانه اگزاست دارای موتور سه فاز 1400 دور می باشد، که این موتور به سفارش مشتری می تواند تک فاز نیز باشد. تیغه های پره فن اگزاست گلخانه از جنس استیل یا پلیمری سخت می باشد. قدرت جابجای هوای فن اگزاست گلخانه 42000 متر مکعب در ساعت می باشد. فن اگزاست گلخانه دارای دو نمونه دمپر می باشد. دمپر به صورت اتوماتیک و دمپر به صورت گریز از مرکز.

 

دمپر اتوماتیک: با اعمال نیروی برق دمپر ها باز شده و به محض قطع جریان دمپر ها بسته خواهند شد.

مشخصات فن اگزاست گلخانه یا هواکش گلخانه

    فن اگزاست گلخانه دارای 6 پره از جنس استیل با ضخامت 1/2 میلیمتر با حداقل لرزش می باشد.

اتصالات فن اگزاست گلخانه از جنس فلز مس ضد زنگ بوده و در برابر استهلاک بسیار مقاوم می باشد.

دمپر های موجود در فن گلخانه ای اگزاست به ضخامت 0.8 میلی متر می باشد و میله های موجود در این فن جهت باز کردن دمپر ها به ضخامت 1.5 میلی متر و از جنس فولاد گالوانیزه می باشد.

دستگیره پلاستیکی موجود بر روی فن اگزاست گلخانه باعث سهولت در جابجایی می گردد.

دارای موتور با توان 2 اسب بخار و دور خروجی 1400 دور بر دقیقه می باشد.

دارای بلبرینگ از جنس مرغوب با عمر طولانی می باشد.

توری محفظه موجود بر روی فن اگزاست گلخانه از جنس استیل مرغوب و ضد زنگ می باشد و مانع از برخورد دست یا نفوذ حیوانات به فن گلخانه می شود.

طول پروانه فن اگزاست گلخانه 127 سانتی متر می باشد.

فن گلخانه در مناطق با رطوبت بالا مقاومت بالایی در برابر خوردگی قطعات دارد.

ساختار پره های استیل در فن 140 یا 100 یا 120 به شکل X است که باعث افزایش مقاومت و کاهش لرزش می شود.

کاهش استفاده از سم پاشی و سموم شیمیایی به علت رسیدن گلخانه به دمای مطلوب

فن 140گلخانه

Call Now Button