021-66565060 09129574089

جهت ارتباط میتوانید با شماره تلفن ما در تماس باشید

آدرس

تهران – بلوار کشاورز – بین خیابان جمالزاده شمالی و کارگر شمالی – پلاک 342 – طبقه 5 – واحد 1۷

همانطور که می‌دانید، گلخانه‌ها محیط‌هایی هستند که به‌صورت مصنوعی برای تولید محصولات کشاورزی مورد ساخته شده‌اند. پروفیل اچ گلخانه، پروفیل اچ (H-profile) یا به عبارت دقیق‌تر، پروفیل اچ شکل، یک نوع پروفیل فلزی بوده و برای ساختارهای فلزی در صنایع مختلف کاربرد دارد و معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شود. در صنایع گلخانه‌سازی، پروفیل‌های اچ برای بخش‌های اصلی گلخانه‌ها کاربرد دارد که ساختار فلزی دارند.

در واقع برای اسکلت بندی از پروفیل H استفاده می‌کنند. این پروفیل‌ها به‌طور معمول برای ساخت اجزای اصلی گلخانه مانند ستون‌ها، تیرها و قوس‌ها مخصوصاً برای ساخت گلخانه تونلی  توصیه می‌شوند. دارای ساختاری قوی و پایدار بوده و قادر هستند وزن سقف گلخانه و بارهای دیگر را تحمل کنند. به‌طور خلاصه، پروفیل اچ یک عنصر اساسی در ساختار فلزی گلخانه‌ها بوده و به‌ کمک آن می‌توان ساختمان‌های قوی و پایداری برای تولید محصولات کشاورزی در محیط گلخانه ایجاد کرد.

 

پروفیل اچ گلخانه

 

مشخصات فنی پروفیل اچ گلخانه (پروفیل H) چیست؟

پروفیل اچ گلخانه اغلب از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته شده و دارای مشخصات فنی خاصی برای استفاده در ساختارهای گلخانه هستند. مشخصات فنی پروفیل H شامل موارد زیر است:

علاوه بر موارد فوق، پروفیل H دارای ویژگی‌های دیگری مانند وزن خاص، قدرت کششی، مقاومت در برابر باد و بارهای مختلف و… بوده و همگی برای انتخاب و استفاده صحیح این پروفیل در احداث گلخانه بسیار مهم هستند تا ساختمان‌های قوی و پایداری برای گلخانه‌ها ایجاد شده و بتوانند وزن سقف گلخانه و بارهای دیگر را تحمل کنند.

ویژگی‌های پروفیل اچ

پروفیل H به راحتی بر روی سازه گلخانه نصب می‌شود؛ یعنی استفاده از آن در ساختارهای گلخانه و نصب نایلون گلخانه  راحت بوده و نیازی به تجهیزات یا فرآیندهای پیچیده برای نصب آن نیست. از دیگر ویژگی‌های پروفیل اچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای نصب پروفیل H و ترکیبی آن با سایر پروفیل‌های گلخانه، توصیه می‌شود که از افراد متخصص شرکت گلخانه ساز کمک بگیرید تا به شکل مناسبی متصل شود. نصب و اتصالات پروفیل H نیازمند توجه و دقت ویژه است تا سازه گلخانه به درستی و به صورت ایمن ساخته شود.

 

پروفیل اچ گلخانه

 

همچنین بخوانید: قیمت و خرید نایلون گلخانه

 

مراحل کار با پروفیل اچ گلخانه چگونه است؟

مراحل کار با پروفیل H در ساخت گلخانه از نظر کارشناسان شرکت های سازنده گلخانه در ایران‌ به شرح زیر است:

کاربرد پروفیل اچ گلخانه

پروفیل H یکی از انواع پروفیل‌های فلزی بوده و  بعد از پردازش و شکل دادن به آن به صورت حرف H شکل می‌گیرد. این نوع پروفیل به دلیل ویژگی‌های خاص خود برای ساخت گلخانه‌ها و سازه‌های مشابه ایده‌آل و مقرون به صرفه است. کاربرد پروفیل اچ در گلخانه‌ها به صورت زیر است:

مزایای پروفیل اچ گلخانه

از نظر کارشناسان شرکت گلخانه سازی، پروفیل H برای ساخت گلخانه مزایا و ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به سازه‌های مشابه دیگر دارد. در ادامه مقاله به برخی از مزایا آن اشاره خواهیم کرد:

 

پروفیل اچ گلخانه

 

استاندارد پروفیل اچ در گلخانه چیست؟

استاندارد مربوط به پروفیل H برای استفاده در گلخانه‌ها مربوط به استاندارد EN 13031 است. این استاندارد اروپایی مشخصات و روش‌های آزمایش برای پروفیل‌های فولادی به کار رفته در ساخت و نصب سازه‌های گلخانه را مشخص کرده و شامل موارد زیر است:

نکات مهم برای خرید پروفیل اچ گلخانه

برای خرید این پروفیل باید چند نکته مهم را مد نظر قرار داد که عبارتند از:

قیمت پروفیل اچ گلخانه

قیمت پروفیل H برای استفاده در ساخت گلخانه با توجه به ابعاد، جنس، ضخامت و پوشش آن متغیر است. البته تغییرات ارزی و سیاست فروشنده نیز بر قیمت تاثیر می‌گذارند. معمولا قیمت پروفیل را بر اساس طول آن در نظر می‌گیرند. برای استعلام قیمت اتصالات گلخانه و پروفیل می‌توانید به سایت‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کرده و به صورت آنلاین یا تلفنی با کارشناسان در ارتباط باشید تا آنها اطلاعات دقیق و به روزتری در مورد قیمت در اختیار شما قرار دهند.

کلام آخر

با توجه به اهمیت و تأثیرگذاری پروفیل اچ گلخانه، خرید آن باید با دقت و مطالعه کافی صورت بگیرد. قبل از خرید، نیازهای فنی گلخانه و نحوه استفاده از پروفیل H را به دقت بررسی کنید، از جمله ابعاد، جنس، پوشش مورد نیاز و… همچنین، از اصالت و کیفیت پروفیل H مطمئن شده و آن را از تأمین‌کنندگان معتبر خرید کنید. قیمت تجهیزات گلخانه ای در شرکت‌های معتبر بسیار اقتصادی بوده و در عین حال کیفیت بالایی دارند. همچنین کارشناسان اطلاعات کامل‌تری در مورد تجهیزات مختلف مخصوصاً پروفیل اچ کارخانه در اختیار شما قرار می‌دهند.

Call Now Button