021-66565060 09129574089

جهت ارتباط میتوانید با شماره تلفن ما در تماس باشید

آدرس

تهران – بلوار کشاورز – بین خیابان جمالزاده شمالی و کارگر شمالی – پلاک 342 – طبقه 5 – واحد 1۷

نکات مهم در انتخاب گلخانه پلی کربنات

گلخانه پلی کربنات

در این مطلب به نکات مهم در انتخاب گلخانه پلی کربنات اشاره شده است. نایلون، راهکاری مدرن برای احداث گلخانه است. نایلون پلی کربنات، یک جایگزین نوآورانه و مؤثر برای ساختارهای گلخانه بوده و به خاطر هزینه کم و کارایی بالا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این ماده، که از ترکیب کربنات و نایلون ساخته می‌شود، ویژگی‌هایی بسیار مطلوب برای بسترهای کشاورزی فراهم می‌کند. از جمله ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف، انتقال نور بالا، مقاومت مکانیکی مناسب، وزن سبک و طول عمر طولانی اشاره کرد. ویژگی‌های برجسته آن، نایلون پلی کربنات را به یک گزینه محبوب برای ساختارهای گلخانه تبدیل کرده‌ است.

این ماده نه تنها به گیاهان اجازه می‌دهد تا به اندازه کافی نور را برای رشد سالم بگیرند، بلکه با دوام بوده و نیاز کمتری به نگهداری دارد. خرید نایلون پلی‌کربنات  هزینه‌های را کاهش و بهره وری را افزایش می‌دهند. در ادامه نکات  مهم در انتخاب گلخانه پلی کربنات را معرفی می‌کنیم.

بررسی نکات مهم در انتخاب گلخانه پلی کربنات

انتخاب این گلخانه یک تصمیم مهم می باشد و نیازمند بررسی دقیق نکات مختلفی است. در ادامه به برخی از نکات مهمی که در انتخاب گلخانه پلی کربنات باید در نظر گرفته شوند، اشاره شده است:

۱. مقاوم در برابر خرد شدن

وقتی به دنبال خرید پلی کربنات برای ساختار گلخانه هستید، مقاومت در برابر خرد شدن یکی از اولین مواردی است که باید در نظر داشته باشید. پلی کربنات خصوصیات مکانیکی مناسبی داشته و از شکستن و خرد شدن آنها جلوگیری کند. معمولاً پلی کربنات‌های با کیفیت، استحکام و مقاومت خوبی در برابر ضربات و فشارهای مختلف دارد. قبل از خرید، مطمئن شوید که محصول دارای گواهی‌نامه‌های استاندارد بوده و به طور کامل تست شده است تا تحت تاثیر شرایط محیطی مختلف، مانند باران یا باد شدید، مقاومت خوبی داشته باشد.

۲. محافظت کامل از اشعه‌های مضر UV

یکی دیگر از نکات مهمی که قبل از خرید پلی کربنات برای گلخانه باید مورد توجه کرد، محافظت کامل از گیاهان در برابر اشعه‌های مضر UV است. اشعه‌های UV خورشید آسیب‌های حدی به سلول‌های گیاهان گلخانه ای وارد کرده و رشد آنها غیرطبیعی می‌شود. لایه‌های پلی کربنات به گونه‌ای ساخته شوند که از گیاهان در برابر اشعه‌های مضر محافظت کند. نایلون گلخانه پلی کربنات‌های با کیفیت در گلخانه‌ها معمولاً دارای فیلترهای UV بوده و به گیاهان اجازه می‌دهند تا از نور خورشید بهره ببرند و در عین حال از اشعه‌های مضر محافظت شوند.

 

گلخانه پلی کربنات

 

۳. انتخاب نوع، ضخامت و اندازه رول نایلون

قبل از خرید پلی کربنات برای گلخانه، باید نوع، ضخامت و اندازه ورق را به دقت انتخاب کنید. نوع پلی کربنات شامل پلی کربنات صاف یا مات باشد. پلی کربنات صاف، نور خورشید را به طور مستقیم و بدون تغییرات قابل توجهی منتقل می‌کند، ولی پلی کربنات مات، نور خورشید را منتشر و منعکس کرده و باعث توزیع بهتر نور در گلخانه می‌شود. ضخامت و اندازه ورق پلی کربنات را مد نظر  قرار دهید. پلی کربنات با ضخامت بالا معمولاً مقاومت فیزیکی بیشتری دارند و در عین حال نور کمتری را انتقال می‌دهند.

۴. پلی کربنات یعنی صرفه جویی در انرژی

یکی از دلایل ساخت گلخانه پلی کربنات صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. در بخش زیر به دلایل دیگر ساخت این گلخانه اشاره شده است:

  • صرفه‌جویی در برق

پلی کربنات به خوبی نور خورشید را انتقال داده و اجازه می‌دهد تا نور به طور متساوی در سطح گلخانه توزیع شود. بنابراین نیاز به نور مصنوعی کاهش می‌یابد. گیاهان برای رشد بهتر احتیاج به نور خورشید دارند، اگر میزان نور خورشید کمتر از حد انتظار باشد.

مدیران گلخانه باید از نورهای مصنوعی مانند چراغ ال ای دی برای تامین مورد نیاز استفاده کنند که باعث افزایش هزینه برق می‌شود. وقتی نور به میزان لازم به گیاهان تابیده شود دیگر احتیاجی به نصب ال ای دی و روشن کردن آنها نخواهد شد.

  • صرفه‌جویی در سوخت

دارای خاصیت عایق حرارتی بوده و باعث حفظ دمای مناسب در گلخانه شده و باعث صرفه‌جویی در انرژی مصرفی برای حفظ دما و حفظ شرایط محیطی مناسب برای رشد گیاهان است. عایقی بودن پلی کربنات باعث می‌شود که گلخانه در برابر تغییرات دمایی و شوک‌های حاصل از شرایط جوی محافظت شده و محیطی پایدارتر برای رشد گیاهان فراهم شود.

 

گلخانه پلی کربنات

 

۵. انعطاف‌پذیری پذیر بالا

ساخت گلخانه تونلی، به خاطر کم هزینه بودن در سال‌های گذشته مورد توجه اکثر کشاورزان و باغداران قرار گرفته است. پلی کربنات با انعطاف‌پذیری پذیر بالا به طراحی و ساخت گلخانه تونلی کمک زیادی می‌کند.

  • چون انعطاف پذیری پلی کربنات باعث می‌شود آن را در شکل‌های گوناگون نصب کرد.</li>
  • انعطاف پذیری بالا مانع از شکستن و خرد شدن پلی کربنات در مراحل ساخت و ساز گلخانه می‌شود.

۶. ماندگاری و طول عمر بیشتر

شرکت های سازنده گلخانه در ایران معتقدند که پلی کربنات با ویژگی‌های فیزیکی مقاوم و عمر طولانی مدت، ماندگاری و طول عمر بیشتری نسبت به مواد دیگر مانند شیشه دارد.

  • این نوع گلخانه در برابر شوک‌ها، ضربات، و تغییرات شدید دما مقاومت بیشتری از خود نشان دهد و از بروز خرابی‌های زودهنگام جلوگیری می‌کند.
  • طول عمر بیشتر پلی کربنات منجر به کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات مرتبط با تعویض و تعمیر ورق‌های پوششی می‌شود.

 این مزیت به مالکان گلخانه‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های عملیاتی را کاهش داده و بهره‌وری و سودآوری خود را افزایش دهند.

  گلخانه پلی کربنات

روش اتصال نایلون پلی کربنات به سازه‌های گلخانه

اتصال نایلون به سازه‌های گلخانه معمولاً به یکی از روش‌های زیر انجام می‌شود:

  • مفصل‌های زیپ پانل: یکی از روش‌های محبوب برای اتصال نایلون به سازه‌های گلخانه استفاده از مفصل‌های زیپ پانل است. در این روش، نایلون پلی کربنات با استفاده از مفصل‌های زیپ به سازه‌های فلزی یا چوبی گلخانه متصل می شوند. این موضوع سریع و آسان بودن و امکان تعویض ورق‌های پوششی را نیز فراهم می‌کند.
  • نوارهای محکم‌کننده: در این روش، نوارهای محکم‌کننده (مانند نوارهای پلی‌استرن یا نوارهای آلومینیومی) به لبه‌های نایلون پلی کربنات متصل شده و سپس این نوارها به پروفیل اچ گلخانه و سازه‌ها متصل می‌شوند.

کلام آخر

در این مطلب به نکات مهم در انتخاب گلخانه پلی کربنات اشاره شد. با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات گسترده‌ای که بر روی انواع گلخانه‌ها انجام شده است، هزینه ساخت این گلخانه نه تنها کمتر بوده بلکه کارایی بیشتری نیز دارد. طول عمر این مواد بالا بوده بنابراین کشاورز مدت زمان طولانی را می‌تواند از گلخانه بهره‌برداری کند. بدون اینکه احتیاج به تعمیر یا تعویض نایلون و دیگر سازه‌های آن وجود داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع پلی‌کربنات و شرایط خرید حضوری و اینترنتی، توصیه می‌کنیم با کارشناسان در ارتباط باشید تا اطلاعات کامل‌تری در اختیار شما قرار دهند.

Call Now Button